DBF helpt graag ondernemers verder.

Je wilt de financiële administratie uitbesteden. Maar toch altijd kunnen zien hoe je er financieel voor staat. Dan heeft DBF Finance de oplossing. Wij verzorgen de administratie in de Cloud. Dat betekent dat je geen bonnetjes meer hoeft te plakken of hoeft te slepen met multomappen. En je hoeft ook niet bestanden heen en weer te mailen of aan de slag met Dropbox. Wij doen jouw complete administratie (van BTW tot jaarwerk) op afstand, online, direct in het administratie programma.

Keurslagerij Beckers stapt na 10 jaar over van accountant.

Hoe ziet de historie van Keurslagerij Monden eruit?

Tommy: “Keurslagerij Beckers is een echt familiebedrijf. In 1951 is mijn opa gestart met de zaak en in 1978 namen mijn ouders het van hem over. Sinds 2008 draai ik ook mee in het bedrijf als mede-eigenaar. Toen ik Sharona leerde kennen en ontdekte dat we dezelfde passie voor het slagersvak deelden, was de keuze snel gemaakt: Op een dag zouden wij de slagerij van mijn ouders overnemen. Dat is uiteindelijk gebeurd in 2019!”

Waarom hebben jullie eigenlijk de overstap gemaakt naar DBF Finance?

Sharona: “Het was voor Tommy en mij al een poos duidelijk dat onze boekhouding een stuk moderner kon. De ouders van Tommy hebben 40 jaar met dezelfde accountant gewerkt en het was een logische stap voor ons om in het begin met deze partij samen te werken. Maar we zijn allebei jonge mensen en hadden ook wel door dat er accountants rondlopen die veel moderner te werk gaan.”

Liekens Kappers kiest voor digitalisering.

Anja Liekens, mede eigenaar van Liekens Kapper: " Samen met mijn Ad hebben wij een écht familiebedrijf dat zich kenmerkt door een gemoedelijke sfeer, passie voor het kappersvak en persoonlijk contact met onze klanten. Wij zijn een echte kapsalon van knippen tot kleuren en het geven van make-upadvies. Daarbij willen wij de tarieven voor een zo breed mogelijk publiek toegankelijk maken en klantgericht blijven.

Wat heeft de overstap van accountant voor de doelen van de slagerij betekend?

Tommy: “Eerlijk gezegd hadden we voorheen helemaal geen concrete doelen. We deden maar een dotje en zagen vanzelf wel wat ervan kwam. Nu we bij DBF Finance zitten worden we getriggerd door de cijfers en stellen we veel concretere doelen. We kunnen zelf onze conclusies trekken vanuit het dashboard, maar Dirk denkt ook heel actief mee. Soms lijkt het wel of je een personal trainer hebt die je continu coacht. En dat is fijn, want ik heb verstand van lekker vlees en niet van hypotheken.”

 

Heeft DBF Finance jullie weten te verbazen?

Tommy: “Absoluut! Het snelle contact is erg fijn en de samenwerking is heel persoonlijk. De digitalisering is gewoon geweldig, we zijn altijd up-to-date.”

Sharona: “Ik ben heel blij met DBF Finance, hun digitalisering zorgt ervoor dat ik veel tijd over heb. Als ik zie hoe mijn schoonmoeder het voorheen deed, vraag ik me soms af hoe ze het voor elkaar kreeg! Niks gedigitaliseerd of geautomatiseerd en daarnaast ook nog gewoon in de winkel staan. Ik ben heel tevreden met onze nieuwe aanpak.”

 

Wij werken met een vast team van 20 kappers en 4 invulmedewerkers. Een enthousiast en klantgericht team. Bij ons wordt je altijd ontvangen met een lekker kopje koffie. In 1997 namen wij de kapsalon over van onze oude werkgever. De kapperszaak had dan ook op dat moment veel behoefte aan een nieuwe sfeer en moderne uitstraling. Toch hebben we destijds besloten om nog even op de oude leest door te gaan. In de jaren daarna hebben we samen in de onderneming gewerkt en allebei onze dingen zo goed mogelijk gedaan. In 2018 sloot onze zoon David aan als mede-eigenaar in de VOF. Hij vertelt " In draaide al 2 jaar mee in het bedrijf voordat we besloten dat ik mede-eigenaar zou worden. Die verandering wilden we natuurlijk goed op papier krijgen en dat was de eerste keer dat we met DBF Finance hebben samengewerkt. De nauwe samenwerking met DBF Finance heeft uiteindelijk voor gezorgd dat mijn ouders en ik een goed team zijn geworden." Voor ons was het dan ook snel duidelijk dat we verder met DBF Finance wilde als boekhouder en adviseur wilde.

Anja vervolgt " Ik was al een tijdje aan het zoeken naar mogelijkheden om mijn administratie verder te automatiseren. Maar onze huidige boekhouder kon mij daar niet voldoende on ondersteunen. Ik wilde de automatisering graag goed geregeld hebben, zodat ik mijn werkzaamheden over een aantal jaar netjes achter kan laten voor mijn zoon. In DBF Finance zag ik de perfecte partner."

DR Auto's op zoek naar dezelfde passie.

Eigenaren Dennis de Ree en Michel Daalder zijn hét gezicht van Daalder Exclusief, onderdeel van DR Auto's, maar tel daar gerust een gezellig en jong team van 5 mensen bij op.

Daalder Exclusief bestaat al meer dan 10 jaar en is inmiddels gevestigd aan de Markerkant in Almere en een onderscheiden full-service garage met aandacht voor bijzondere auto's en uitvoeringen. Michel vertelt hierover: " We vinden het tof om voor klanten alles van A tot Z te regelen. Van aanschaf tot leasing, van onderhoud tot financiering." En die aanpak werkt! In 2018 werd de showroom annex werkplaats verder uitgebreid en biedt deze nu ruimte aan meer dan 250 auto's.

Daalder Exclusief verkoopt veel van zijn auto's direct via hun website en wil daar naar eigenzeggen de grootste speler in de Benelux mee worden. Vooruitstrevend als ze zijn zochten ze een adviseur die met hun de ambities waar kon maken. Dennis vervolgt "We zochten écht een sparringpartner. Iemand die met ons mee kan denken en ons terugfluit om het moment dat het nodig is. Weet welke stappen wij als ondernemer moeten zetten. Momenteel wordt de overdracht van het bedrijf voorbereid. DBF Finance is nauw betrokken bij het traject van deze overdracht. Over de samenwerking met DBF Finance is Michel helder: " Ik ben erg te spreken over het periodieke inzicht dat wij ontvangen. Iedere maand krijg ik cijfers toegestuurd in een overzichtelijke dashboard dat aangeeft hoe we ervoor staan en aan welke knoppen we moeten draaien. Heel prettig!"

DBF Finance helpt je met jouw administratie en  naar meer inzicht.

We helpen je op elk moment de juiste keuzes maken en de financiële risico's te beperken met een degelijk onderbouwd plan, haarscherpe analyses, en goede begeleiding. Met DBF Online ben jij als ondernemer er verzekerd van dat jouw administratie goed gevoerd wordt, dat het de informatie oplevert die je als ondernemer voorsprong kunnen geven, die je richting en koersen geven. Onze aanpak helpt ondernemers rust te geven in hun administratie, de focus op zakendoen en het gemak van automatisering.

Meer informatie:

Geen zorgen om je

administratie

voor een vast

bedrag per maand.

Wil je ook de administratie uitbesteden aan DBF Finance en gebruik maken van DBF® online? Neem dan contact met ons op en ervaar het gemak van een online financiële administratie.

DBF Finance B.V.

088 88 38 000

info@dbffinance.nl

Esschebaan 14 5062 BC, Oisterwijk

Wil je ook flink besparen op jouw administratiekantoor?

Diensten
Wettelijk

AVG draaiboek 

  • LinkedIn - grijze cirkel
  • Facebook
  • Twitter